fredag 10 april 2015

Lite kurser jag håller

De flesta utbildningar jag håller är internt på företag eller myndigheter, i samband med att organisationen går över till (förhoppningsvis) smidigare arbetssätt. Man gör klokast i att kombinera ändringen i arbetssätt med internutbildningar så att folk får verktygen att kunna hantera det nya med.

Men ibland håller jag även öppna kurser som vem som helst kan deltaga i, i samarbete med olika företag som arrangerar.

I Göteborg håller jag 21 april 2015 i Informators regi en kurs som jag och Jeff Campbell utvecklat: Introduktion till agila metoder: Lean, Scrum och Kanban. I den går vi igenom tankegångarna bakom alltihop, och vi tittar på hur olika metodramverk stöder tankegångarna. Kontakta Informator om du vill vara med. Det aktuella priset står på kursens hemsida.

I Göteborg håller jag 7 maj 2015 tillsammans med min arbetsgivare Squeed en kurs i hur man tar hand om en (systemutvecklings-)backlogg. Hur bryter man ner och förfinar stora projekt och ärenden i mindre bitar? Hur delar man upp arbetet så att det kan utföras av flera arbetslag parallellt? Hur kan man göra prognoser om leveranstider och kostnader per arbetspaket? Hur prioriterar man för att få ut det största värdet på kortast tid?

Det är en kurs som kan passa t ex Scrum Product Owners, produktledningar, och andra som behöver förstå hur man smidigast jobbar med en backlogg. Den kursen kostar 6000 kronor plus moms. Morgonmacka, lunch, fika, frukt, och godis ingår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar